3 Mayıs 2020 Pazar

ekmekçi

Ekmekçiiii diye sokakta yankılanan ses ve kuş sesleri bana kendimi İstanbul'dan uzakta hissettiriyor kendimi.
Bir pazar sabahı ilk kez kendi kendine kahvaltı yaptın bu sabah.

Ramazan ayındayız oğlum. Baban ve ben oruç tutuyoruz, bu yüzden de sabahımız akşamımız şaştı. Dün gece geç yattık. Sabah da 9'da ben bile kalkamadım sana kahvaltını hazırlamaya. Ve sana aynen şunu söyledim, "Sen artık kendi kahvaltını kendin hazırlayabilirsin, hadi oğlum göreyim seni!"

Sabahları genelde erken kalkıyorum uykuyu çok sevmeme rağmen. Sanki gün bitecek, ve ben hiçbir şey yapamayacağım gibi bir his oluyor içimde. Sanırım beyaz yaka köleliğinin getirisi bir duygu bu. Senede 2 hafta tatilim olur, onu da tek seferde kullanamam. Yazın 1 haftası, kalan günlerini de seneye yayarak kullanırım. Bu zamanlarda da tatilimi uyuyarak bitirmemek için erkenden kalkar, yollara düşerim, denize girerim, yürüyüşe çıkarım. Ve sen de bu şekilde günün kıymetini bil istiyorum. bu nedenle de seni erkenden uyandırıyorum Oğlum. İşte bu sabah uyanıp sana kahvaltı hazırlayamamam cidden ruhumun yorulduğunu hissettiriyor bana.

Seni gönderdim ama içim de rahat etmedi ki, hemen gelip baktım ne yapıyorsun diye. Çikolatalı sütünü almışsın. yanına da yufka, hindi füme, ve çilek reçelin. Başıma gelip de "anne reçelin zamanı geçmemiştir, yiyebilir miyim" diye sorduğunda senin hala bana muhtaç ama yine de koca bir adam olma yolunda hızla ilerlediğini farkettim.

Yine bir sokağa çıkma yasağının olduğu bir gündeyiz. Dünya durdu sanki. Hiç insan, araba sesi gelmiyor sokaktan. Ekmek satan arabalar sokakta geziniyor sadece. onlar da Ekmekçiii diye bağırıp sokağı inletiyorlar. Ama sadece belli zamanlarda, sabah 1 kere, akşam üstü 1 kere.
Covid teşhisi koyulan hasta sayısında ciddi azalma varmış, dün öyle açıkladılar. Bu da yakın zamanda işlerimizin başına döneceğimizi gösteriyor aslında. Peki ben işe dönersem baban ne yapacak. Asıl önemli sorum, sen ne yapacaksın? Aklımı kurcalayan en önemli sorun bu şu aralar.
Bakalım zaman ne gösterecek.
Doğumgünüme 4 gün kaldı. Anneler gününe de 7 gün kaldı. Şimdi senin yanına gelip Matematik çalışalım diyeceğim, bakalım nasıl bir tepkiyle karşılaşacağım Oğlum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder